“Ik heb geleerd dat ik niet alleen moet benoemen wat kan, mag en moet, maar ook wat we NIET gaan doen.”
Alles draait altijd om communicatie. En communicatie begint met luisteren naar en afstemmen op de ander. Dus geen cursus met een vaste methode en een map, maar samen actief aan de slag vanuit de dagelijkse praktijk.
Leiding geven aan goed onderwijs begint bij een duidelijke onderwijsvisie. Hoe kunnen jullie als team elkaar versterken en hoe pendel je effectief van visie naar praktijk?
In teams en secties wordt onderwijsontwikkeling concreet gemaakt. Hoe versterk je jouw onderwijskundig leiderschap als deel van een professioneel onderwijsteam?
Iedereen begrijpt hoe belangrijk het OOP is voor een school. Maar vaak wordt vergeten om juist deze groep mee te nemen in de ontwikkeling van het pedagogisch klimaat van de school op basis van een gedeelde visie. Met behulp van o.a. de Transactionele Analyse (ouder-kind-volwassene) maak ik de leden van het OOP bewust van de kracht van communicatie.